2011年8月27日土曜日

Tyranny of Toyota / トヨタの横暴 No.17

Bolt breaking of Toyota car / トヨタ車のボルト折れ


  I covered a long period to local Toyota Motor and Mr. Harada's belonging section before directly petitioning Mr. Akio Toyoda and was submitting several documents.

Along the mission original this section not the pretense to a customer if perform a normal function, and Harada accomplishes the responsibilities of the customer-related overseas general manager, the accident contents should grasp the correspondence of the field agency.

If a document from Mr. Harada did not have a lie and a falsehood, Toyota Motor Corporation itself would prove that I was systematically engaged earnestly in customer homicide.  This person is nothing but the salary thief who committed false evidence, the middle management of the man by the window if I insist obstinately when I did not know it.

The signboard of the customer-related overseas room is only a downright falsehood, too.  I think that I am too childish I hand it over of 100 steps, and to understand that it is an excuse.  It becomes the thing as the clearness of the sophism even if I interpret it softly.


It does not show real interest about the risk associated with the reality that a bolt curved to have been more disappointed. No, it is different. The one that said that I feign indifference will be correct! 

Because I only keep corporate image while being in a position to be able to assume an accident beforehand as a specialized company of the cars, it is arrogance to pretend not to know that a customer is jeopardized.



私は豊田章夫氏に直訴する以前から、現地トヨタ自動車と原田氏の所属部門に対して、長期間に渡って数通の書面を提出しておりました。

この部門が顧客への見せかけではなく、本来の使命にそった正常な機能を果たしており、原田氏が顧客関連海外室長の職責を全うしていれば、事故内容も現地代理店の対応も把握しているはずであります。

原田氏からの書面どうりであるならばトヨタ自動車そのものが、組織ぐるみで顧客殺しに奔走していることを証明したことになります。 知らなかったと強弁するならば、この人物は大噓吐きの給料泥棒、窓際族の中間管理職にほかなりません。

顧客関連海外室の看板も真っ赤な偽りになります。 百歩譲って言い訳だと解釈するには余りにも幼稚すぎると思う。 柔らかく解釈しても詭弁の冴えたるものになってしまう。

もっとも残念だったことは、ボルトが折損した現実から連想される危険性について、全くの関心を示さなかったことです。 いや違います。無関心を装っていると云った方が正確でしょう!!

自動車の専門会社として事故を事前に想定できる立場にありながら、企業イメージを守るだけのために、顧客が危険にさらされるのを知らんふりする傲慢さです。

 

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