2011年9月6日火曜日

Tyranny of Toyota / トヨタの横暴 No.30



 This is a story from an American friend. 

Most of media seemed to be considerable severe criticism by the reason of consideration and the lack of to a late family explanation to safety measures in there being too many excuses, an accident. It will be the feelings that are natural for a country concerned.

Because it was defective if based on a fact, a fatal accident occurred. 

Mr. Akio Toyoda enforced a business policy in accord with the needs of the customer and swept away arrogant management policies and I declared it in customer-oriented constitution without an employee being puffed up when I revolutionized it and gave it.
Therefore I emphasized that I visited each country in a few days and finished voluntary explanation. Will it be only me to have been influenced in some way by barefaced feelings?

The United States of America is a severe country for false evidence unlike Japan.


これは米国の友人からの話です。

メディアの多くは、言い訳が多すぎること、事故で亡くなった家族への思いやりと安全対策への説明不足を理由に、かなりの酷評だったとのことです。当事国としては当たり前の感情であろう。

事実に基づけば欠陥があったから人身事故が発生したのである。

豊田章夫氏は、顧客のニーズに合った営業方針を徹底させ、傲慢な経営方針を一掃し、社員が慢心することなく顧客本位の体質に変革すると謳い上げた。

『世界の主要都市に本社と同格の、決定権を持つ管理会社を配置する 』とも明言した。そのため近日中に各国を訪問すると強調して自主説明を終えた。何処となく白々しい感情に支配されたのは私だけだろうか!?

日本と違ってアメリカ合衆国は偽証には厳しい国です。